Eesti Muusika Päevad
EMP TV

16.–24.04.2022
Tallinn / Tartu
Lisa kalendrisse
Jaga
Biograafiad
L, 16. aprill 2022
19:00
EMTA Sinfonietta

EMTA kontserdi- ja teatrimaja
Asukohainfo + kaart

Tasuta

EMTA Sinfonietta
Dirigent Toomas Vavilov

Pranav Sivakumar – “Shorescape”

Eladio Aguilar – Sümfoniett nr 2 

Alise Bērziņa – “Landscape”

Inessa Green – Sümfoonia nr 3 I osa

Serhat Günay – “w/e(a)st triptych”

Leonardo Tommasini – Sümfoniett

Yang Ren – Sümfoniett nr 2 

Syrn Adma – “emrof enilsüüf”

Juuso Salonen“Tuohon tapaan, tuohon tapaan” – III osa teosest “Työtön enkeli, tilitön enkeli”

Paul Daniel – “Sitting on Top of a Beehive”

Kava annotatsioonid

““Shorescape” (shore – ‘kallas’, ‘rand’; ka ‘tugipalk’; escape – ‘pääsema’, ‘põgenema’, ‘vabanema’; ka ‘pääs’ ingl k) on minu kujutluspilt, mida on mõjutanud minu käigud Tallinna lähistele ja Laulasmaa rannikule ning Muhu saarele. See on otseselt inspireeritud luuletusest, mille kirjutasin 2021. aasta oktoobris:

Kaldal tantsib päikesekiiri,
sakilised kivirünkad peatamas möirgavaid laineid;
kõrvu siugleb
kauge oja pehmeid helisid –
leppinud oma valutu saatusega,
vajudes unustuse hõlma
teispool hiiglaslikku sinist avarust.”
(Pranav Sivakumar)

Sümfoniett nr 2 on retk erinevate helimaastike ja tekstuuride vahel, kombineerituna värvide otsimisega helis. Erinevate tehnikate kombinatsioon, mis võimaldab meil ette kujutada mis tahes lugu või pilte, mida muusika meis esile kutsub.” (Eladio Barreto Aguilar)

“EMTA Sinfoniettale kirjutatud “Landscape” (“Maastik”) on inspireeritud kõige ilusamast ja samas ka hirmsaimast elemendist, mis siin maa peal leidub – emakesest loodusest. Tema jõud on tohutu, samas võib ta olla nii õrn ja kerge. Selles kompositsioonis on helilooja valinud maalimise, kasutades loodust esindavaid pehmeid toone, peegeldades rahu- ja helimaailma vaikust, pannes kuulama üksikuid helisid, nendest moodustunud pilvi ja eri kihtides kujunevaid dialooge.” (Alise Bērziņa)

Sümfoonia nr 3 I osa harmoonia põhineb osaliselt flöödi multifoonidele, osaliselt klastritele ja nende pööretele. Mikrotoonid peegeldavad kõlasid tavaelust – laevade torude hääli tertsides ja kvintides, maanteede hääli ja ülemhelisid. Inimhinge salapärasus ja võitlus tavaelu reaalsusega muusikas kestab kuni teose lõpuni.” (Inessa Green)

“w/e(a)st triptühhon” (‘west’ – ingl k ‘lääs’; ‘east’ – ingl k ‘ida’). “See kolmest osast koosnev teos viib kuulaja silmad sulgedes ja muusikasse sukeldudes läänest itta. Esialgu võid kuulda etteaimatavat ilu, aga siis kaotad järje, püüdes jälgida ebavõrdseid aksak’i-rütme, mis võivad olla sinu jaoks ebatavalised. Need juhivad sind orientaalsusse, kus kasutan makaami muusika erilisi elemente.” (Serhat Günay)

Sümfoniett (2022, esiettekanne). “Reis toob endaga paratamatult kaasa muutuse. Teel olles saad midagi juurde ja midagi kaotad. Tagasi tulles olete keegi täiesti teine.” (Leonardo Tommasini)

Sümfoniett nr 2. “Sümfoniett nr 1 tuli esiettekandele 2021. a Eesti Muusika Päevadel. Sümfonietis nr 2 on kaks kontrastset materjali, mida esitletakse tsükliliselt. Esimene materjal muutub kordudes seesmiselt järjest tihedamaks ja keerulisemaks. Teine materjal on hõre ja kordub alati täpselt, nagu mingi vahelüli. Need materjalid koos moodustavad tervikteose, kus ei ole üleminekuid.” (Yang Ren)

““emrof enilsüüf” on mitmeosaline teos, mis valmis 2021. aasta oktoobris. Selle loomine on pakkunud mulle uskumatult palju ruumi eksperimenteerida ja heliloojana kasvada. Keskseim osa on “Proloog; Aaria; Epiloog”, kus tähelepanu on tugevalt viiulil kui sooloinstrumendil.” (Syrn Adma)

“Tuohon tapaan, tuohon tapaan” – teose III osa on kirjutatud 2018. aastal. Siinne versioon on aastast 2021, mil teost sai kõvasti töödeldud, et muuta teda vähem rapsoodlikuks ja rohkem lineaarseks. (Juuso Salonen)

“Sitting on Top of a Beehive” (“Istudes mesitaru peal”). “Teoses peegelduvad tunded, mis mind loo kirjutamise ajal valdasid. Me avastame ennast ootamatult istumas mesitaru otsas, kuhu me keegi omal soovil roninud ei ole. Peas sumiseb küsimus: kas pääseme siit ilma nõela pistmata?” (Paul Daniel)

EMTA Sinfonietta on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia õppeorkester, kus mängivad tudengid ja kuhu vajadusel kaasatakse professionaalseid muusikuid teistest kollektiividest. Klassikalise repertuaari kõrval esitatakse ka noorte heliloojate kompositsioone, samuti saavad orkestri ees kätt harjutada noored, alles õppivad dirigendid. Käesoleval kontserdil juhatab orkestrit Toomas Vavilov. Esiettekandele tulevad muusikaakadeemia tudengite käesoleval õppeaastal valminud helitööd, juhendajad Helena Tulve, Tõnu Kõrvits, Toivo Tulev ja René Eespere.

Esmaspäev, 25. aprill 2022
Teisipäev, 26. aprill 2022
×