Kõla = Värv

Kolmapäev

18.04

Kell

18:00

Heino Elleri nimelise Tartu Muusikakooli Tubina saal
(Lossi 15)

Piletid

5/10

Kadri-Ann Sumera (klaver)
Tõnu Kalm (klarnet)
Tammo Sumera (elektroonika)

KAVA

Liisa Hirsch (1984)
“Terrains” / “Reljeefid” kahele klaverile ja ühele pianistile (2018, esiettekanne)

Kristjan Kõrver (1976)
“Toc III” sooloklaverile (2018, esiettekanne)

Märt-Matis Lill (1975)
“Öömaastikud” klaverile ja elektroonikale (2018, esiettekanne)

Sander Pehk (1990)
“Nishida kanali ääres I” ja “Nishida kanali ääres II” klarnetile ja klaverile (2014)

Lepo Sumera (1950–2000)
“Senza metro per clarinetto A e pianoforte” / “Meetrumita A-klarnetile ja klaverile (1986)

Mart Saar (1882–1963)
Prelüüdid klaverile

Muusika on ajaline ja ruumiline kunst. Mulle on alati olnud oluline ruum, kus muusika kõlab: selle ruumi akustika, aga ka kuju, valgus, tunne. Uute teoste tellimisel langes mu esimene valik lähedasele sõbrale ja mõttekaaslasele Liisa Hirschile. Tema senised otsingud heli peente võnkumiste tabamisel ja eriliselt kajava, samal ajal väga struktureeritud kõlafluidumi vallas sobib väga hästi ruumilise kõla ideega. Suurt kontrasti tõotab tuua Kristjan Kõrveri uudisteos, mis oma aktiivses rütmikuses ja matemaatilises järjekindluses võiks terves kavas mõjuda ereda särtsuna. Kolmas esiettekanne tuleb Märt-Matis Lillelt, kes lubas oma teoses kasutada ka elektroonikat: seegi lubab omaette tegelasena kaasata ruumi. Tingimata tahtsin kavva lülitada ka Eesti ühe esimese tõsiseltvõetava helilooja Mart Saare prelüüdid, mis moodustavad teiste teoste vahele pikituna otsekui silla meie lühikese, aga rikka muusikaajaloo algusaegadest tänapäevani. Saare miniatuuride mitmekülgsus, stiilirohkus ja isikupära on mind lummanud juba mõnda aega ning vahel ei tundu sugugi, et nende ja praeguste uudisteoste loomist lahutab enam kui sada aastat.
Tartu kontserdil liitub kavaga karismaatiline klarnetist Tõnu Kalm, kellega esitame kaks pala.
Pianist ja kava kuraator Kadri-Ann Sumera

Kavas võib esineda muudatusi.